Vijf tot op het bot gemotiveerde teams, één doel: het volbrengen van de allereerste AT&T Challenge. Eind mei kwamen vijf student companies van de Hogeschool van Amsterdam (HvA), Hogeschool Leiden en de Haagse Hogeschool (HHS) bij elkaar op het kantoor van AT&T om daar een extra uitdaging aan te gaan. Niet alleen de studenten waren erg enthousiast, ook de tien AT&T vrijwilligers hadden er enorm veel zin in!

Bij binnenkomst werden de studenten al als helden ontvangen. Elk team kreeg een eigen expert en ‘war room’ toebedeeld. Paul Lokenberg, student aan de HvA en lid van student company DCAM: “Ik was aangenaam verrast door de professionaliteit en de moeite die in dit evenement is gestoken. We werden met open armen ontvangen en voelden ons vereerd dat de begeleiders hun tijd en energie in ons wilden steken.”

Na een introductie door Paul Floris, Country Leader van AT&T, trokken de verschillende teams zich terug in hun eigen ruimtes en werd ruim anderhalf uur aan een uitdagende Challenge gewerkt. Tijd voor pauze namen de teams niet. Terwijl de studenten hard aan het werk waren, kwamen de experts één voor één langs bij de organisatietafel om energierepen en frisdrank in te slaan. Paul Floris: “De sfeer zat er tijdens de dag goed in: de studenten waren geconcentreerd, creatief, strijdig en hadden plezier.” Joost Jansen, Manager Inventory Governance and Integration van AT&T en expert tijdens de Challenge: “Wat het meest indruk op mij heeft gemaakt in het begeleiden en coachen van het team is de drive en de ambitie van de studenten. Ik vond het erg gaaf om te zien dat ze oprecht geïnteresseerd waren in het onder immense druk leren van nieuwe vaardigheden.”

De Challenge eindigde met een presentatie en strenge juryondervraging.  Uiteindelijk kan er maar één team met de winst naar huis. And the winner is… Student Visum. De studenten van deze student company van de HvA hadden volgens de jury de beste oplossing. Was het een zware beproeving? Sjoerd van ’t Zet, student aan de HHS en lid van student company ItKnows: Het nadenken en beslissen wat de beste aanpak is in een zeer korte tijd, is moeilijk. Maar dit heeft ons geleerd snel en effectief na te denken. Het heeft ons ook een ander inzicht gegeven in hoe het werkelijke ondernemen er aan toe gaat.”